Lidt om mig

Mit billede
Velkommen til min blog om kager. Jeg er født i 1976 og bor sammen med min kæreste og vores to piger fra 2008 og 2012. I sommeren 2011 blev jeg introduceret for denne kæmpe kage-verden, da jeg skulle deltage i en kagekonkurrence i min datters børnehave. Siden har jeg lavet kager til mange begivenheder, men jeg lærer stadig og skaber erfaringer, hver gang en ny kage bli'r bagt og dekoreret. Ja, jeg er gået hen og blevet lidt af en "kage-nørd"! Har du spørgsmål til nogle af mine kager, en kommentar, ris, ros eller er der noget, du gerne vil vide, så er du meget velkommen til at skrive til mig.

12. marts 2014

40 års brystkage - 14. februar 2014.

Ak ja, som tiden går! Min dejlige kæreste har rundet 40 år, og det skulle naturligvis fejres på byggepladsen, for sådan noget kan man ikke få lov at holde for sig selv, når man er 20-25 mande-hørmende håndværkere samlet på ét sted...... Jeg blev spurgt, om jeg ville lave en kage, hvor udseendet var ligegyldigt (bare en kage, som han sagde), men smagen var top-vigtig (så'n er vi jo så forskellige), og der skulle en del overtalelse til at få lov til at lave ovenstående - for selv en håndværker kan åbenbart blive forlegen ;) Jeg fik lov til at lege og fandt et billede på nettet af en "yndig" corsage-top, som jeg mente ville falde i god smag, og som ikke ville gøre manden alt for pinlig berørt..... Lidt stolt var han alligevel, da den blev serveret på pladsen, og både smag og udseende blev modtaget med stort bifald!

Lyse lagkagebunde med tobleronecreme og jordbærmousse.
Corsagen var holdt i to farver, og det var jeg egentlig
ganske glad for, for selvom den ser rimelig enkel ud, så var
det faktisk en af de sværeste kager jeg har betrukket!
Flæserne dækker for samlingerne på en naturlig måde,
men jeg blev nødt til at tilføje en stribe med perler i
sort icing imellem det røde og sorte for at skjule samlingen.
Og så kunne jeg pynte lidt med små sorte sløjfer.
Brysterne er to selvstændige kager, som jeg har sat på et
stykke kagepap oven på selve kagen.

 
Navn og alder skulle c'følig med, og hvad   var mere nærliggende end at "tatovere" det på babserne :)

1 kommentar:

  1. Hejsa

    Det er nogle meget flotte kager, og de gør da en helt lækker sulten.
    Men jeg tænkte på om du vil være så venlig at sende din opskrift på Toblerone creme? den lyder meget lækker, og som en der kan bruges til mange ting.

    Det vil være dejligt hvis du ville sende opskriften til jessme4700@gmail.com

    mange hilsener fra en kage elsker

    SvarSlet