Lidt om mig

Mit billede
Velkommen til min blog om kager. Jeg er født i 1976 og bor sammen med min kæreste og vores to piger fra 2008 og 2012. I sommeren 2011 blev jeg introduceret for denne kæmpe kage-verden, da jeg skulle deltage i en kagekonkurrence i min datters børnehave. Siden har jeg lavet kager til mange begivenheder, men jeg lærer stadig og skaber erfaringer, hver gang en ny kage bli'r bagt og dekoreret. Ja, jeg er gået hen og blevet lidt af en "kage-nørd"! Har du spørgsmål til nogle af mine kager, en kommentar, ris, ros eller er der noget, du gerne vil vide, så er du meget velkommen til at skrive til mig.

25. februar 2015

Ugle dåbskage - 14. februar 2015

Min veninde fødte en charmerende lille pige i oktober sidste år, og nu skal denne lille charmetrold døbes og have sit fine navn, på selveste Valentines dag. En kage til 45 pers og med eneste krav: "Noget med ugler". Det blev til denne etagekage med ugler i forskellige variationer, flagguirlande, sløjfer og et sødt navneskilt. Jeg har aldrig haft "en ting" for ugler, men de blev da meget nuttede, og min veninde blev lykkelig for resultatet.

Chokolade-lagkagebunde med hvid tobleronecreme og skovbærmousse.
En lille collage med detaljerne. Alt er modelleret i hånden undtagen navneskiltet og sløjfen. Flagene på guirlanden er lavet med forskellige teknikker, som jeg lige skulle afprøve. Bl.a. striber og prikker som er "rullet ind" i fondanten og derefter stukket ud i trekanter, og roserne som er håndmalet på med pulverfarve. Den nederste icing-kant er sprøjtet som små roser. Det var en sjov kage at få lov til at lave!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar